KERBELA ŞEHİTLERİNİN 1387. YILINDA DARICA’DA GÖZYAŞLARI SEL OLDU

Batı Yakası TV
Batı Yakası TV  - Editör
3 Min Okuma

Hazreti Muhammed’in torunu Hazreti Hüseyin ve beraberindeki 72 yareninin, Hicri Muharrem ayının onuncu günü olan Aşura Günü’nde Kerbela’da şehit edilişlerinin 1387. yıl dönümü, Darıca’da düzenlenen duygusal törenlerle anıldı. Türkiye Caferiler Vakfı tarafından organize edilen programlarda, katılımcılar ağıtlar yakıp dualar ederek yas tuttu.

Tasua Gecesi’nde İlk Anma

Anma etkinlikleri, Muharrem ayının 9’uncu gecesi olan Tasua Gecesi’nde başladı. Çok sayıda Ehlibeyt dostu, Osmangazi Mahallesi Saat Kulesi alanında düzenlenen gece programında bir araya geldi. Alanda Kur’an-ı Kerim tilaveti yapıldı, mersiyeler okundu ve dualar edildi.

Siyah Kıyafetlerle “Matem” Yürüyüşü

Aşura Günü sabahında ise anma etkinlikleri kitlesel bir yürüyüşle devam etti. Yasın sembolü olan siyah kıyafetler giyen çok sayıda vatandaş, Türkiye Caferileri Vakfı binası önünde toplanarak Tuzla Caddesi boyunca Nene Hatun Stadı’na doğru sessiz bir yürüyüş gerçekleştirdi.

Stadyum “Ya Hüseyin” Nidalarıyla Doldu

Nene Hatun Stadı, “Ya Hüseyin” nidaları ve mersiyeler eşliğinde bir araya gelen binlerce vatandaşla tamamen doldu. Katılımcıların sine vurarak matemlerini ifade ettiği program; saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın okunmasıyla başladı.

“Yüreğimiz İmam Hüseyin Aşkıyla Yanıyor”

Programın açılış konuşmasını yapan Türkiye Caferileri Vakfı Genel Sekreteri Hasan Apaydın, Kerbela’nın İslam tarihindeki en derin acılardan biri olduğunu vurguladı. Kerbela’da yaşananların insanlık tarihinde eşine az rastlanan bir zulüm olduğunu ifade eden Apaydın, ‘’Yüreğimiz İmam Hüseyin ve şehitlerimizin aşkıyla yanıyor’’ dedi.

Protokolden Birlik ve Beraberlik Mesajları

Programa katılan Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Hasan Soba ve Darıca Belediye Başkanı Muzaffer Bıyık da birer konuşma yaparak günün anlam ve önemine değindi. Konuşmalarda İslam aleminin birlik, beraberlik ve kardeşlik içinde olması gerektiği ifade edildi.

Gözyaşları Sel Oldu

Anma programının ilerleyen saatlerinde, Hz. İmam Hüseyin ve Kerbela şehitleri anısına ağıtlar yakıldı. Kerbela olayını anlatan mersiyelerin seslendirildiği sırada stadyumdaki vatandaşların gözyaşlarını tutamadığı görüldü.

Geniş bir katılımla gerçekleşen anma programına; Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Hasan Soba, Darıca Belediye Başkanı Muzaffer Bıyık, Belediye Başkan Yardımcısı Hüsamettin Ergül, CHP İlçe Başkanı  Hüseyin Cihan Özaltan, Anahtar Parti İlçe Başkanı Kinyas Bakar, siyasi parti ve sivil toplum kuruluşu temsilcileri ile binlerce vatandaş katıldı. Anma törenlerinde çok sayıda vatandaş Kızılay’a kan bağışında bulundu.

Bu haberi paylaş
Yazar Batı Yakası TV Editör
Takip Et:
Batı Yakası TV - Bölgenin Tek İnternet Televizyonu